Amelia

Storyline

La La La Human Steps was a Québécois contemporary dance group in Canada, active between 1980 and 2015, known for its energetic, acrobatic style involving fast-paced and athletic physical contact. Its signature move was the barrel jump – a gravity-defying, fully horizontal, mid-air barrel roll.

The first mention of the group in the New York Times, after the premiere of Human Sex, stated:

“This [performance] integrates punk art music into the dancing – which features the fearless physicality of a group of high-flying and nose-diving performers. There is also the added interest of the dancers producing sound by activating laser-beam instruments with their bodies. […] Yet the style – Miss Lecavalier wears a Merry Widow corset, tights, running shoes and a mustache – is different. There is something touching about seeing a younger generation reinvent a wheel, however naively: this difference in attitude defines our times.”[1]

The troupe collaborated with rock musicians, including David Bowie, David Lang, Frank Zappa, Skinny Puppy,Stephen Luscombe, Pandit Dinesh,Asha Bhosle (West India Company) Einstürzende Neubauten, Kevin Shields, David Van Tieghem, Carole Laure, Priya Khajuria, Michel Cusson and Alain Bertrand. It was formed in 1980 by Édouard Lock under the name Lock-Danseurs and showcased for many years Louise Lecavalier. The group appeared regularly in its hometown of Montreal, Quebec, and all over the world.

In later years the leading soloist of La La La Human Steps was Grace-Anne Powers.[2]

On 2 September 2015 Lock announced that the company had been disbanded owing to insurmountable financial difficulties.[3]

Les Contes d’Hoffman

Storyline

Het libretto volgt het toneelstuk, dat Jules Barbier en Michel Carré in 1851 schreven op basis van drie korte verhalen van E.T.A. Hoffmann, een vruchtbaar Duits schrijver en componist uit de Romantiek. Hoffmann wordt geportretteerd als deelnemer in drie van zijn eigen verhalen: Der Sandmann, Rat Krespel, en Die Geschichte vom verlornen Spiegelbilde. Zijn zedelijk en geestelijk verval wordt zichtbaar in het verhaal van drie elkaar opvolgende liefdesgeschiedenissen: lichtzinnig gedweep met een zingende mechanische pop Olympia, echte maar gedwarsboomde liefde met de zangeres Antonia, passief getalm met de courtisane Giulietta. Deze geschiedenissen vormen drie van de vijf bedrijven. In proloog en epiloog wordt Hoffmann getoond als verteller van deze verhalen, terwijl hij wacht op de prima donna Stella, die uiteindelijk een combinatie is van zijn drie eerdere liefdes. En tegelijk wordt zijn voortdurende metgezellin Nicklausse onthuld als zijn muze van de poëzie. Zijn rivaal en vijand Lindorf (die net als Hoffmann in alle bedrijven in een andere gedaante voor komt) verlaat de taverne met Stella aan zijn arm, terwijl Hoffmann vlucht in dronkenschap.

CLIPS

dans

Film

Concerten